Ekoloģiskāki, izdevīgāki un pieejami jau šodien: CNG dzinēji ŠKODA G-TEC modeļos
Automašīnas, kuras darbina dabasgāze ir labi zināma alternatīva efektīvai un ekoloģiskai individuālajai mobilitātei, kas ir populāra daudzās Eiropas valstīs. Tādi modeļi, kā pilnīgi jaunā ŠKODA OCTAVIA G-TEC, kas tiks atklāta 2020. gada otrajā pusē, kā arī jau pieejamie ŠKODA SCALA un KAMIQ G TEC versijās ļauj samazināt CO2 izmešu daudzumu par 25 procentiem salīdzinot ar konvencionālajiem benzīna dzinējiem atkarībā no tā, kāda metode tiek izmantota gāzes iegūšanai. Biometāns un sintētiskā gāze var sasniegt pat attiecīgi 90 procentu un pilnībā oglekļa izmešu neitralitāti. Turklāt G-TEC modeļi ir perfekti piemēroti ikdienas braukšanai, un tie aprīkoti ar tādiem pašiem Simply Clever risinājumiem, kā citi ŠKODA modeļi, kā arī nodrošina nepārspējamu komfortu un braukšanas baudījumu. SCALA, KAMIQ un OCTAVIA G-TEC modeļi saglabāsies ŠKODA modeļu klāstā vēl vairākus gadus.
Tīrāka degvielas sadegšana un augstāka enerģijas kapacitāte, nekā benzīnam un dīzelim ir saspiestas dabasgāzes (CNG) galvenās priekšrocības. Turklāt to iespējams viegli un ātri uzpildīt - līdzīgi konvencionālajai degvielai attiecīgi aprīkotās uzpildes stacijās. Eiropas CNG staciju tīklam nepārtraukti paplašinoties, 2019. gada vidū Itālija bija vadošā valsts Eiropā ar 1 300 uzpildes stacijām, pārspējot Vācijas aptuveni 900. Čehija ierindojās trešajā vietā, kam sekoja Zviedrija un Nīderlande, kuras tuvojas 200 uzpildes staciju atzīmei.
Lielākas CNG tvertnes nodrošina lielisku sniedzamību
ŠKODA CALA, KAMIQ un pilnīgi jaunās OCTAVIA G-TEC versiju dizains ietver sevī lielākas CNG tvertnes, kas rezultātā dod lielāku sniedzamību, ļaujot nobraukt vēl lielāku distanci lielākoties izmantojot vēl ekoloģiskāko un ekonomiskāko CNG režīmu. Tikmēr papildu 9 litru benzīna tvertnes sniedz sirdsmieru par mobilitāti reģionos, kuros nav CNG uzlādes staciju. ŠKODA AUTO ir rūpīgi strādājuši pie risinājumiem, kas nodrošina dzinēju iespēju darboties praktiski tikai ar dabasgāzi.
CNG režīmā, darbojoties tikai ar dabasgāzi, šīs automašīnas emitē par 25 procentiem mazāk CO2 izmešu, nekā automašīnas, kuras darbina konvencionāls benzīna dzinējs. Pievienojot 20 procentus bioloģiskās CNG gāzes, kā tas tagad tiek darīts Vācijā, CO2 izmešus iespējams samazināt par līdz pat 35 līdz 40 procentiem. Izmantojot vēl lielāku bioloģiskās CNG gāzes proporciju - kas tiek ražota no augu atliekām un bioloģiskajiem atkritumiem, iespējams sasniegt līdz pat 90 procentu lielu uzlabojumu. Pilnībā oglekļa izmešu neitralitāti iespējams sasniegt darbojoties ar sintētisko metānu, kas tiek ražots no atjaunojamās enerģijas, kas savukārt tiek iegūta no gāzes. Tomēr šī tehnoloģija šobrīd vēl tiek attīstīta.
Ievērojams degvielas cenu samazinājums
CNG ir augstāka enerģijas kapacitāte nekā benzīnam vai dīzelim, kas padara to par lētāku degvielu. Tas ievērojami samazina katra brauciena izmaksas. Vācijā, kas ir lielākais ŠKODA tirgus Eiropā, cenas priekšrocība pār automašīnām ar dīzeļdzinēju ir aptuveni 40 procentu, bet salīdzinot ar benzīna dzinējiem pat 50 procentu. Vēl lielāks ietaupījums sasniegts Itālijā, jo tur degvielas cenas ir augstākas.
Pilnīgi jaunā ŠKODA OCTAVIA G-TEC, kas būs pieejama 2020. gada otrajā pusē, tiks aprīkota ar 1,5 litru četru cilindru TSI dzinēju ar 96 kW (130 ZS) jaudu, kas nodrošina žirgtu veiktspēju. Automašīnas trīs CNG tvertņu kopējais tilpums ir 17,3 kilogrami, kas ļauj CNG režīmā nobraukt līdz pat 480 kilometrus. 1,0 litra TSI SCALA G-TEC un KAMIQ G-TEC dzinējam ir 66 kW (90 ZS) jauda. Trīs CNG tvertņu, ar ko aprīkoti abi modeļi, kopējā kapacitāte ir 13,8 kilogrami - nodrošina ekvivalentu 410 kilometru iespējamo nobraukumu tikai CNG režīmā SCALA un KAMIQ modeļos.
G-TEC dzinēji, kas ir īpaši pielāgoti CNG
Salīdzinot ar standarta dzinēju, 1.0 G-TEC CNG dzinējs ir aprīkots ar citu ieplūdes un izplūdes kolektoru, izmainītu cilindru bloku un jaunu sadegšanas ciklu, kā arī īpašām, CNG pielāgotām iesmidzināšanas sprauslām un īpaši siltumizturīgiem izplūdes vārstiem. Papildu tam elektroniskais vadības bloks samazina gāzes spiedienu divos posmos: pirmkārt, tas tiek mehāniski samazināts tvertnēs no 200 bar līdz aptuveni 20 bar; otrajā posmā tiek izmantots solenoidālais vārsts, lai samazinātu spiedienu līdz absolūtajam darba līmenim 9 un 5 bar, ar kādu lielākoties darbojas zema spiediena sistēma. 1.5 G-TEC ir aprīkots ar līdzīgām modifikācijām. Tas ir veidots, lai atbalstītu augstu 12,5:1 kompresijas rādītāju, izmantojot, tā saucamo Millera ciklu, kurā ieplūdes vārsti paliek atvērti nedaudz ilgāk kompresijas taktī. Turbīna ar mainīgu ģeometriju nodrošina laicīgu un vienmērīgu noslogošanas spiediena pieaugumu.